Wednesday, August 03, 2005

kata dia - tribute to bella

kata dia,
Tak perlu mencari teman secantik Balqis,
jika diri tak seindah Sulaiman,

kata aku,
kita hanya manusia,
tidak tetap pendiriannya,
namun cukuplah yang dicintai itu,
cantik sebagaimana budi ku.

kata dia,
mengapa mengharap teman setampan Yusuf,
jika kasih tak setulus Zulaikha?

kata aku,
kita hanya manusia,
tidak mutlak fikirannya,
namun cukuplah yang disayangi itu,
tidak pernah aku tipu.

kata dia,
tak perlu menjadi setegah Ibrahim,
jika diri tak sekuat Hajar dan Sarah,

kata aku,
kita hanya manusia,
tidak teguh pegangannya,
cukuplah yang dikasihi itu,
menjadi sokongan padu ku.

kata dia,
mengapa didamba teman hidup seistimewa Khadijah,
jika diri tak sesempurna Rasullulah?

kata aku,
kita hanya manusia,
tidak sempurna sifatnya,
cukuplah yang dirindui itu,
pelengkap pada diriku.

No comments: